Algemene voorwaarden

SOCIAAL-ECONOMISCHE RAAD
COÖRDINATIEGROEP ZELFREGULERINGSOVERLEG
Algemene Voorwaarden
Datingsites 2014
Algemene Voorwaarden
Datingsites 2014
AV CZ / 140
Deze Algemene Voorwaarden zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond
in het kader van de SER Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg en treden in werking op
1 januari 2014. Deze voorwaarden vormen één geheel met de Algemene Voorwaarden van
Thuiswinkel.org.

Definities
ARTIKEL 1 – Dienstverlening
ARTIKEL 2 – Beschikbaarheid dienstverlening
ARTIKEL 3 – Gedrag van Consumenten
ARTIKEL 4 – Klachten over Deelnemers; misleiding
ARTIKEL 5 – Bescherming persoonsgegevens
ARTIKEL 6 – Aansprakelijkheid
ARTIKEL 7 – Opzegging Consument
ARTIKEL 8 – Klachtenregeling
ARTIKEL 9 – Aanvullende bepalingen en wijzigingen

DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Datingsite: de ondernemer die de in artikel 1.1 omschreven
dienstverlening aanbiedt.
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van
een beroep of bedrijf en een overeenkomst voor een betaald
of onbetaald Lidmaatschap aangaat met de Datingsite.
Deelnemers: de andere Consumenten die een overeenkomst hebben
gesloten met de Datingsite.
Website: het online platform waar de in artikel 1.1. omschreven
dienstverlening plaatsvindt.
Lidmaatschap: de overeenkomst tussen een Datingsite en een Consument die
strekt tot het afnemen van de in artikel 1.1 omschreven
dienstverlening, al dan niet tegen betaling van
Lidmaatschapsgeld.
Thuiswinkelvoorwaarden: de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org.
Privacyvoorwaarden: de voorwaarden van de Datingsite met betrekking tot de
verwerking van persoonsgegevens volgens onze Privacy Policy.

ARTIKEL 1 – DIENSTVERLENING

  1. De dienstverlening van de Datingsite bestaat uit het bieden van een online
    mogelijkheid om met andere Deelnemers in contact te komen of uit het online
    matchen van Deelnemers die op grond van door de Datingsite vastgestelde
    indicatoren goed bij elkaar passen. De Datingsite geeft op haar website een globaal
    inzicht in deze indicatoren.
  2. De Datingsite geeft geen garantie op succes of op een relatie.
  3. De Datingsite is transparant over de dienstverlening die ze aanbiedt. Ze geeft vóór
    het aangaan van het Lidmaatschap duidelijke voorlichting over de tarieven, de
    automatische verlenging van het lidmaatschap, de voorwaarden en de mogelijkheden
    van de Website zodat de Consument een goede inschatting kan maken van het
    aanbod.
  4. De Datingsite kan aanvullende eisen stellen aan Consumenten die van de
    dienstverlening gebruik willen maken. Denk aan eisen voor de minimale of maximale
    leeftijd, opleiding en gewenst type relatie. Deze eisen worden op de Website vóór het
    aangaan van het Lidmaatschap duidelijk vermeld. De aanvullende eisen worden
    alleen gesteld om de doelgroep van de desbetreffende Datingsite af te bakenen en de
    kans op succes, een date of een match, te vergroten. De aanvullende eisen mogen
    niet in strijd zijn met deze algemene voorwaarden of de Thuiswinkelvoorwaarden.
  5. Op Nylondating.nl worden de volgende aanvullende eisen gesteld:
  • Minimale leeftijd minimaal 18 jaar.
  1. De mogelijkheid tot het in contact treden met Deelnemers kan aan voorwaarden zijn
    gebonden, bijvoorbeeld de voorwaarde van het afnemen van een betaald
    Lidmaatschap. De Datingsite informeert de Consument vóór het aangaan van het
    Lidmaatschap over de voorwaarden waaronder Deelnemers met elkaar in contact
    kunnen treden en over welke groep Deelnemers welke berichten wel of niet
    ontvangen.
  2. Indien de dienstverlening plaatsvindt tegen betaling van Lidmaatschapsgeld, is dit
    gebaseerd op een vast bedrag voor een bepaalde periode of op een bedrag per
    handeling of een combinatie hiervan. De Datingsite geeft hierover heldere informatie
    op haar Website vóór het aangaan van het Lidmaatschap.
  3. De Datingsite kan niet instaan voor de juistheid en volledigheid van de informatie
    zoals beschikbaar gesteld door de Deelnemers. Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk
    voor de informatie die ze via de Website beschikbaar stellen.
  4. De Datingsite is niet verantwoordelijk voor de gedragingen van Deelnemers tijdens
    bijvoorbeeld een persoonlijke afspraak in aansluiting op kennismaking via de Website.

    ARTIKEL 2 – BESCHIKBAARHEID DIENSTVERLENING
  5. De Datingsite spant zich in om de dienstverlening aan Consumenten zonder storingen
    te laten verlopen. De Datingsite kan niet instaan voor continue beschikbaarheid van
    de diensten.
  6. Als er onderhoud aan de Website wordt verricht dan zal de Datingsite dit zoveel
    mogelijk vooraf aankondigen en de overlast hiervan zoveel mogelijk beperken.

    ARTIKEL 3 – GEDRAG VAN CONSUMENTEN
  7. Het is de Consument niet toegestaan om onfatsoenlijk, onrechtmatig of in strijd met
    de wet te handelen of anderen hiertoe aan te zetten of aan te moedigen. Het is hem
    bijvoorbeeld verboden om:
    − bedreigende taal te gebruiken naar Deelnemers of naar de Datingsite;
    − onrechtmatige teksten, beeld- en/of geluidmateriaal te plaatsen;
    − teksten of beeld- en/of geluidsmateriaal te plaatsen dat inbreuk maakt op de
    (intellectuele eigendoms)rechten van derden.
    − teksten of beeld- en/of geluidsmateriaal te plaatsen van pornografische aard.
  8. Het is de Consument bovendien niet toegestaan om:
    − onwaarheden in het profiel te vermelden;
    − gericht erotisch contact te zoeken of aan te bieden;
    − meerdere profielen per persoon in te vullen;
    − commerciële informatie te verspreiden;
    − schade of hinder aan andere Deelnemers of de Datingsite toe te brengen;
    − racistische of aanstootgevende uitingen te doen;
    − informatie op een profiel van een andere gebruiker op enige wijze openbaar
    te maken, te verveelvoudigen of anderszins te (her)gebruiken zonder
    uitdrukkelijke toestemming van de betreffende Deelnemer;
    − inloggegevens aan derden te geven, deze zijn strikt persoonlijk.
  9. Als een Consument handelt in strijd met het gestelde artikel 3.1 of 3.2 kan de
    Datingsite het Lidmaatschap van de Consument opzeggen en zijn profiel direct
    aanpassen, blokkeren of verwijderen. De Datingsite stelt de Consument op de hoogte
    van de blokkade of verwijdering onder vermelding van de reden.
  10. De Consument accepteert dat de Datingsite als hiervoor een redelijke aanleiding
    bestaat, de door hem aangeleverde gegevens en gedrag kan controleren in verband
    met mogelijke overtredingen van artikel 3.1 en 3.2.

    ARTIKEL 4 – KLACHTEN OVER DEELNEMERS; MISLEIDING
  11. Als een Datingsite een klacht ontvangt over een Deelnemer, onderzoekt hij deze
    klacht en neemt hij zo nodig gepaste maatregelen. De Datingsite spant zich in om
    profielen van Consumenten die onwaarheden bevatten, misleidend zijn of waarvan
    anderszins duidelijk is dat ze schade of hinder kunnen toebrengen aan andere
    Deelnemers te verwijderen, aan te passen of te blokkeren.
  12. De Datingsite spant zich in om Consumenten te wijzen op mogelijke misleiding door
    Deelnemers op de Datingsite. Op de Website zelf wordt gewezen op de risico’s en
    worden tips gegeven om schade te voorkomen.

    ARTIKEL 5 – BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS
  13. Op het gebruik van de Datingsite zijn de Privacy voorwaarden van de Datingsite van
    toepassing. Hierin staat beschreven op welke wijze de persoonsgegevens van de
    Consument worden verwerkt. De Datingsite houdt zich hierbij aan de wettelijke regels
    met betrekking tot bescherming van privacy en de cookie-wetgeving.
  14. Als er bij de Datingsite een redelijk vermoeden bestaat van overtreding van de regels
    in artikel 3.1 en 3.2 en andere Deelnemers ondervinden hiervan (mogelijk) schade of
    hinder dan is de Datingsite gerechtigd om kennis te nemen van de via de Datingsite
    tussen Deelnemers uitgewisselde gegevens. De Datingsite werkt dit nader uit in de
    Privacy voorwaarden.

    ARTIKEL 6 – AANSPRAKELIJKHEID
  15. De Datingsite is tegenover Consumenten aansprakelijk voor schade die het gevolg is
    van een tekortkoming in de nakoming, tenzij deze tekortkoming niet kan worden
    toegerekend aan de Datingsite.
  16. De Consument is tegenover de Datingsite aansprakelijk voor schade die het gevolg is
    van een tekortkoming door de Consument in de nakoming, bijvoorbeeld als gevolg van
    overtreding van artikel 3, tenzij deze tekortkoming niet aan de Consument kan worden
    toegerekend.

    ARTIKEL 7 – OPZEGGING CONSUMENT
  17. Een betaald Lidmaatschap kan worden aangegaan voor een bepaalde periode, met
    inachtneming van de Thuiswinkelvoorwaarden. Na afloop van deze periode kan het
    Lidmaatschap stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde tijd. De Datingsite wijst
    de Consument bij het aangaan van het Lidmaatschap nadrukkelijk op deze
    mogelijkheid van stilzwijgende verlenging.
  18. Het betaalde Lidmaatschap is opzegbaar tegen het einde van de eerste periode en na
    afloop van die periode te allen tijde zonder enig opzegtermijn.
  19. Het (betaalde) Lidmaatschap kan opgezegd worden via ons Contact formuler onder vermelding van Uw accountnaam. De Consument ontvangt op het bij de Datingsite
    bekende e-mailadres een bevestiging van zijn opzegging.
    4 Ongeacht of het (betaalde) Lidmaatschap is opgezegd, deactiveert de Datingsite op
    verzoek van de Consument te allen tijde het profiel van de Consument zo spoedig
    mogelijk en in ieder geval binnen twee weken na ontvangst van het verzoek hiertoe
    van de Consument.
  20. De Consument heeft minimaal 14 dagen na het aangaan van het Lidmaatschap de
    mogelijkheid om gebruik te maken van het herroepingsrecht zoals bedoeld in artikel 6
    van de Thuiswinkelvoorwaarden. Als de Consument hiervan gebruik maakt, maar de
    Consument heeft in deze periode al daadwerkelijk gebruik gemaakt van de betaalde
    dienstverlening van de Datingsite, dan is de Datingsite gerechtigd om een redelijk
    bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen. Dit bedrag is niet
    hoger dan het abonnementsgeld voor de periode van maximaal 1 maand. De
    Datingsite vraagt de Consument nadrukkelijk om toestemming om de dienstverlening
    reeds in te laten gaan voordat de herroepingstermijn is verstreken en wijst de
    Consument hierbij op de hoogte van het bedrag dat in rekening zal worden gebracht
    als de consument toch herroept.

    ARTIKEL 8 – KLACHTENREGELING
    In afwijking op artikel 14 van de Thuiswinkelvoorwaarden zal de Datingsite binnen 3
    werkdagen inhoudelijk op een ingediende klacht antwoorden.

    ARTIKEL 9 – AANVULLENDE BEPALINGEN EN WIJZIGINGEN
  21. Aanvullende bepalingen mogen niet in het nadeel van Consumenten zijn. Deze
    bepalingen moeten schriftelijk zijn vastgelegd of op zo’n danige wijze dat deze door de
    Consument op eenvoudige wijze kunnen worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager.
  22. Deze algemene voorwaarden Datingsites kunnen alleen worden gewijzigd in overleg
    met de Consumentenbond.

    SOCIAAL-ECONOMISCHE RAAD
    Bezuidenhoutseweg 60
    Postbus 90405
    2509 LK Den Haag
    T 070 3499 499
    E communicatie@ser.nl
    www.ser.nl